Vaše 2 % pre Nadáciu Allianz

Dátum vydania

Podľa zákona č. 595/2003 o daniach z príjmov v znení neskorších predpisov môžete poskytnúť 2% z Vašej dane vybranej neziskovej organizácii. Po zaplatení celej dane sa môžete rozhodnúť, či 2% z nej pôjdu do štátneho rozpočtu alebo ich Váš daňový úrad prevedie Vami určenej neziskovej organizácii. 

Budeme radi, ak venujete Vaše 2% z daní práve Nadácii Allianz. Vďaka malému príspevku môžeme podporiť aj veľké projekty.

V prípade, že sa tak rozhodnete, postupujte, prosím, nasledovne: 

1. Dve percentá z dane z príjmov môžete poukázať, ak požiadate svojho zamestnávateľa o vykonanie ročného zúčtovania zaplatených preddavkov na daň z príjmov. V žiadosti o ročné zúčtovanie v časti VII: vyznačte: "Žiadam aj o vystavenie potvrdenia podľa § 39 ods. 7 zákona (potvrdenie o zaplatení dane na účely § 50 zákona)". Žiadosť o ročné zúčtovanie odovzdajte zamestnávateľovi do 15. februára 2024.

2. Potom vyplňte vyhlásenie o poukázaní 2% dane, kde uvediete svoje identifikačné údaje, sumu zodpovedajúcu 2% zaplatenej dane a výšku dane, z ktorej ste túto sumu vypočítali. Identifikačné údaje Nadácie Allianz – prijímateľa Vašich 2% z dane sú už vo vyhlásení uvedené.

Číslo účtu Nadácie Allianz nepotrebujete. Vy platíte celú daň daňovému úradu, ktorý následne zasiela Vami poukázané 2% prijímateľovi.

3. Najneskôr do 30. apríla 2024 pošlite vyplnené Vyhlásenie o poukázaní 2% dane spolu s potvrdením o zaplatení dane príslušnému daňovému úradu v mieste Vášho bydliska. Ten do 90 dní od splnenia podmienok prevedie 2% z Vašej zaplatenej dane v prospech Nadácie Allianz.  

Adresy daňových úradov nájdete TU.  

Ak už dnes hľadáte podporu pre zaujímavý projekt vo Vašom okolí, požiadajte o podporu Nadáciu Allianz.


Ďakujeme za podporu! 

Tím Nadácie Allianz


Používame súbory cookie

Súbory cookie používame na správne fungovanie našej stránky, prispôsobenie obsahu a reklám, poskytovanie funkcií sociálnych médií a na analýzu návštevnosti. Informácie o používaní našej stránky tiež zdieľame s našimi sociálnymi médiami, reklamnými a analytickými partnermi.