Najmladší čitateľ Pravdy: Škôlku vymenil za poisťovňu

Dátum vydania

Päťročný, večne zvedavý a živý chlapček z obce Štvrtok neďaleko Trenčína nechal minulý týždeň hračky oddýchnuť na poličke v škôlke a aj s rodičmi a so starou mamou sa vybrali do hlavného mesta obzrieť si zákulisie jednej z veľkých poisťovní na Slovensku. Malý Miško Haraj, ktorý si v Pravde obľúbil predovšetkým články zo sveta poistiek, sa tak bez okolkov pustil do vášnivej debaty so skúsenou manažérkou a námestníčkou generálneho riaditeľa poisťovne Kooperativa Reginou Ovesny Straka.

Miško sa naučil čítať sám ako štyriapolročný. Najskôr si prezeral reklamné letáky, neskôr začal listovať v novinách. Ani na pôde poisťovne netajil hlad po informáciách. "Dajte mi noviny," naťahoval ruky. To už dostáva firemný časopis poisťovne a nedočkavo začína listovať. "V logu máte červený geometrický útvar trojuholník," hodnotí od prvej stránky Miško. Potom číta plynule titulky článkov a štatistík: "Životné poistenie, povinné zmluvné poistenie, bez starostí je život krajší." Následne sa obracia na skúsenú bankárku, ktorá bola osem rokov na čele Slovenskej sporiteľne. "Teta Regina, máš životné poistenie? A povinné zmluvné poistenie? A čo je to?" pýta sa jej zvedavo chlapček

Ovesny Straka mu vysvetľuje, čo všetko sa dá poistiť, a že povinné zmluvné poistenie je vlastne poistenie pre autíčka. To už nevedomky nahrala na ďalšiu obľúbenú Miškovu tému – autá. "A, teta, ty máš aké auto? Koľko má rokov? A akú máš ešpézetku? A má veľa koní?" nezastaví sa v otázkach Miško. Z odpovedí manažérky však zisťuje, že hoci má nové auto, so silou pod kapotou, značka luxusnej nemeckej automobilky mu nie je po chuti. "Mojou srdcovou záležitosťou je Passat," vysvetľuje Miško.

Harajovci dostali audienciu v poisťovni po tom, čo si slovenské inštitúcie prečítali ohromný príbeh o malom chlapcovi, ktorý hneď ako príde domov zo škôlky, číta denník Pravda, s veľkým záujmom hlavne články o poisťovniach a bankách. Príbeh ich oslovil natoľko, že ešte vlani sa poisťovne spojili a malému čitateľovi pomohli nielen finančne, ale pripravili pre neho aj kopu darčekov.

Miško Haraj sa narodil s rázštepom chrbtice. Osud mu na jednej strane nadelil nesmiernu inteligenciu či pohotovosť, na druhej strane mu nedoprial. Miško zatiaľ nemôže chodiť, no rodičia veria, že raz sa tak stane, lebo robí veľké pokroky. "Prvé prognózy boli také, že sa nepostaví ani neposadí. Ale zlepšuje sa to. Posadí sa, štvornožkuje, pomaličky to ide dopredu. Navštevujeme rôzne rehabilitačné zariadenia a každý deň cvičíme doma aspoň hodinu," hovorí jeho mama. Aj z bratislavskej poisťovne sa chystali na cestu do kúpeľov v Piešťanoch.

Liečba a rehabilitácie stoja rodinu šikovného chlapca nemalé peniaze. Finančnú pomoc rodine prisľúbila Nadácia Allianz. Pred pôrodom totiž mamička vôbec netušila, že dieťatko, ktoré sa jej narodí, bude mať takýto problém. To sa dozvedela až 15. júla 2009, keď už Miško bol na svete. Dnes má za sebou plastiku chrbta, množstvo rehabilitačných cvičení. Najradšej má cvičenia vo vode, rodičia s ním chodia aj na koníky aj ku psom. "Mal som psa," hovorí Miško. Chlapčekovi rodičia by veľmi chceli vyskúšať delfinoterapiu v Turecku, vraj je to veľmi účinné. O pomoci s financovaním Miškovej liečby uvažuje aj poisťovňa.

Okrem toho, že sa malý čitateľ novín naučil sám plynule čítať, z rukáva sype hlavné mestá takých krajín ako Mozambik, Peru či Somálsko, ale aj Ruska, Veľkej Británie a iných európskych štátov. Z hlavných miest stále skúša nielen rodičov, ale aj nás. V poisťovni preto ukazujú na jeden z mnohých darčekov, ktorý tam na Miška čakal – interaktívny atlas sveta. Vedľa neho svieti vojenské terénne auto, krásnej červenej farby. Do útrob záchranárskeho auta sa dostáva prezeraním ďalšej knihy uloženej medzi darčekmi. "Ešte chcem čítať noviny," vyhlasuje Miško.

 

Zdroj: Pravda; 02/03/2015; 50/2015; s.: 10,11; správy ekonomika; Eva Žgravčáková
 


Používame súbory cookie

Súbory cookie používame na správne fungovanie našej stránky, prispôsobenie obsahu a reklám, poskytovanie funkcií sociálnych médií a na analýzu návštevnosti. Informácie o používaní našej stránky tiež zdieľame s našimi sociálnymi médiami, reklamnými a analytickými partnermi.