Nový svet na bunkovej úrovni
Grant sme použili na nákup najmodernejších didaktických pomôcok pre skvalitnenie a inováciu výučby prírodovedných predmetov, a to i nad rámec bežného vyučovacieho procesu. Projekt bol zrealizovaný v októbri 2015 počas environmentálnej vychádzky do intravilánu obce Turčianske Kľačany so žiakmi 3. ročníka za účelom zberu rastlinných a živočíšnych vzoriek a určovania pH vody blízkej studničky. Žiaci získali rozširujúce vedomosti o bunkách, ktoré vytvárajú celý organizmus, naučili sa rozdiely medzi rastlinnou a živočíšnou bunkou. Oboznámili sa s lupou, ďalekohľadom, mikroskopom, pH metrom, s pomôckami na mikroskopovanie. Každý žiak si vytvoril vlastný mikroskopický preparát z nazbieraných vzoriek rastlín, či živočíchov. Stali sa bádateľmi preskúmali neznámeho vodného živočícha, kriváka, ktorého zaraďujeme v systéme živočíšnej ríše medzi článkonožce, kôrovce. Ďalších zástupcov vodných bezstavovcov spoznali pomocou výučbového programu Bezstavovce. Pomocou kľúča na určovanie rastlín objavili v katastri obce výskyt liečivej byliny - Pestrec mariánsky. Pracovali v skupinkách, všetky informácie získali vlastnou skúsenosťou, metódou POKUS a OMYL. V neposlednom rade sme oboznámili žiakov s najnovšími technológiami v oblasti IKT, a to s výtvarníckym grafickým tabletom. Na záver žiaci svoje získané vedomosti a zručnosti vyhodnotili, vytvorili plagát, ktorý prezentovali svojim spolužiakom. Zakúpené didaktické pomôcky využijeme vo všetkých ročníkoch pre výučbu prírodovedných predmetov.
Zdroj: Turčianske noviny; 03/11/2015; 43/2015; s.: 27; SPOLOČENSKÁ KRONIKA / MARKETING; Redakcia